fredag 6 februari 2009

Headshot on: Joanna Lea

Joanna A Lea
Namn: Joanna A Lea
Ålder: 29
Smeknamn: The Asian Evasion Sensation
Lag: -
Yrke: Entreprenör
Idrottsbakgrund: Volleyboll, pingis, badminton, bergsklättring, segling, magdans m.m.
Spelartyp:
Signaturmove: Asian Evasion


I höstas kom Joanna A Lea från Singapore till Sverige, "ett kallt land med ett kyligt folk". Men så träffade hon ett gäng dårar med bollar i en bur.
- Stockholm Dodgeball Association ändrade min inställning till svenskar, säger Joanna.

Hur då?
- Jag älskade SDA! Jag träffade så många nya, öppna, tokvänliga människor. Jag hänger för mycket på Östermalm så Söder är ett skönt break, haha.
"SDA har ändrat min uppfattning om kyliga svenskar"

Vad var ditt första intryck av Stockholm Dodgeball Association?
- Ni är helt galna som spelar utomhusdodge på vintern!

Du verkar ha jäkligt kul på planen. Vad är det som är så roligt?
- Att få ut all stress genom att kasta bollar på folk. Och att se folk ramla, såklart.

Du brukar vara med länge i matcherna. Hur klarar du dig kvar?
- Jag är bra på att dodga. Det är bara att röra på röven (fritt översatt från "move your ass", red. anm.) när bollarna börjar flyga åt ditt håll.

Det finns en hel del tjejer som spelar, men det är ju mest killar. Hur är det?
- Haha, äsch, jag tävlingsseglat med Singapores landslaget. Boys clubs don't scare me. Men jag är lite klen i jämförelse. Ser fram emot att träna mer under året och bli bra på riktigt.

Vad ser du mest fram emot med dodgeballåret 2009?
- Jag har haft så kul under vintern, så det ska bli grymt att spela på riktigt när sommarn kommer. Grilla, öla och hänga med SDA.

Inga kommentarer: